Prao dag 2

Fridas inlägg | 2011-06-10 | 19:26:00 Kommentera här! » 0 st

Lilla Rakel i hagen idag! Eller ja, i paddocken som vi släpper ut dom i först. Rakel, som i vanliga fall brukar vara ganska osäker var sur och föste bort alla andra hästar som ni ser på bilden. I alla fall så började vi ju med att släppa ut hästarna och såklart var jag snabb med att ta ut Rakel och Ninja så att ingen annan skulle ta dom. Samma när vi skulle ta in dom sen men eftersom Rakel går själv in i stallet kunde jag bara ta Ninja.
Även idag fick vi packa och ge hästarna hö. På ett sätt är det väldigt jobbigt eftersom det är mycket hästar, många kilon och man måste hela tiden läsa av rätt på skyltarna och väga höt så dom får rätt mängd. Men det är ändå väldigt kul tycker jag. Vet inte riktigt varför, hehe. Tog kort på Rakel och Ninjas foderstarter som ni ser, smutsiga skyltar tyvärr (får fixa det någon dag) men ni ser i alla fall vad det står.
Ett annat jobb vi fick göra idag var att rengöra allas vattenkoppar! När jag gjorde Ninjas var jag väldigt noga (såklart) men några timmar senare var den nästan lika smutsig igen som ni ser på bilden.
Och där kom min lilla dubbelhaka fram, haha

Tog två sista bilder innan jag hoppa på cykeln och cyklade hem.
Det har varit en rolig prao dag men vi var verkligen helt slut! Vi fick göra saker hela tiden och aldrig sätta oss ner och ta det lite lugnt så när vi väl gjorde det kände vi hur det värkte i fötterna. Känns skönt att få vila lite nu när det är helg så att man sedan kan komma tillbaka på måndag och vara ännu mer sugen på att jobba! :D

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mail: (publiceras inte)


Din blogg/hemsida:


Din kommentar: