Prao dag 1

Fridas inlägg | 2011-06-09 | 22:43:35 Kommentera här! » 0 st

När vi först kom till stallet vid halv 9 tiden släppte vi ut alla hästarna. Jag tog ut bla Ninja och Rakel ♥ Men det var kanske inte så oväntat? ;) Ninja busade runt som en galning och jag tog lite foton men alla blev dåliga! Den enda som blev tillräckligt bra för att kunna visas upp här på bloggen är bilden ni ser ovanför.
Sen började då det riktiga arbetet! Först fick vi fodra alla hästarna i stora stallet med kraftfoder, mineraler och vissa skulle även ha salt vilket t.ex Rakel får. Efter att ha gjort det skulle vi mocka tre boxar ute i utestallet och jag hade verkligen ingen aning om att det skulle ta så himla lång tid! Dom hade verkligen kissat och bajsat överallt så det tog väldigt lång tid. Efter att ha mockat klart där fyllde vi på med nytt fint torv och jag måste säga att det blev väldigt fint! Okej jag förstår om ni inte bryr er men vi fick ta ut privathästarna till sina hagar, packa hö, fodra med hö som ni ser här ovanför. Tog väldigt lång tid när man var tvungen att väga det hela tiden så att det skulle bli tillräckligt mycket.
Haha visst är jag vacker? I alla fall så mocka vi hela hagen! Eller ja, vi var 5 stycken som gjorde det men ändå, haha. Och att stå i världens lerhage samtidigt som det regnar är kanske inte det roligaste man kan göra men ändå var det riktigt kul. Kanske för att samtidigt som jag jobba prata jag med Felicia men det gäller väl att göra det bästa utav det. Ingen ide att berätta allt vi gjorde eftersom det antagligen inte är så intressant men jag kan ju säga att det var väldigt jobbigt men ändå var det så himla kul att jag längtar tills imorgon då vi ska dit igen och jobba!
I slutet av dagen tog Felicia lite foton på Mig, Ninja och Rakel. Och dom båda var så himla gulliga, särskilt Ninja som faktiskt inte var ett dugg sur utan var glad och nyfiken. Och Rakel var ju glad som vanligt. Lite störande bara att hon hela tiden ska dra upp huvudet men det är jag van vid, hehe.
Efter att ha gått i en lerig hage och ner kissade boxar var inte mina skor och chaps så jätte fina, så det sista jag gjorde innan vi cykla hem var att putsa det. Tyvärr var jag inte så jätte noga eftersom vi var stressade hem men det blev ändå ganska stor skillnad.
Och detta var allt från idag! Imorgon ska jag försöka komma upp i tid så att jag förhoppningsvis hinner uppdatera innan. God natt!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mail: (publiceras inte)


Din blogg/hemsida:


Din kommentar: