Pyssel med Pitou

| 2011-06-06 | 22:28:50 Kommentera här! » 2 st

Idag pysslade jag baara med Pitou!
Det första jag gjorde var att borsta igenom hela henne (kropp, ansikte, hovar) ordentligt då hon var dammig för första gången på länge! Efter det redde jag även ut hennes man och svans då det var jättetovigt, men det blev jättefint när jag var klar hihi.
Sen rengjorde jag hennes vattenhink jättenoga då hon i princip inte hade något vatten kvar, och det vattnet som var kvar var jätteäckligt. Så hon förtjänade att få sin hink rejält fin genom att jag sköljde av den (in-, ut- och undersidan), skrubbade med en diskborste och svamp och sen torkade rent den med en handduk och självklart fyllde på med nytt vatten sen. Haha, om ni undrar varför jag skriver så i detalj vad jag gör (det kanske inte är så intressant) så är det mest som dagbok för mig själv så jag kan gå tillbaka och se vad jag gjorde.

Det sista jag gjorde var att rengöra krubban, kratta fint i hela ponnystallet och sen la jag lite torv/lera (?), som blev över efter att jag krattat, utanför Pitous boxdörr. Varför? Jo, för att det är ett ganska stort mellanrum mellan själva boxgolvet och marken utanför, och marken är dessutom lite ojämn och stenig. Så för att hon inte ska skada sig på något sätt så la jag det där som utfyllning. Här har ni lite kassa mobilbilder från dagen, orkade inte släpa med mig systemen.


Syns inte så tydligt, men jag tog foto ovanför Pitous kors när jag borstat klart ena sidan av henne. Ser ni skillnaden eller? Glansig/dammig!


Mulle chillar på livet








Finaste, finaste, finaste Pitou! ♥


Tog foto på Pitous foderstart så jag ska kunna lära mig den utantill, bara för att.


Kommentarer
Skrivet av: melindaaaaa

Jag tycker bara det är roligt när du skriver så i detalj :D

2011-06-07 @ 16:14:37
Länk: http://livetmedpoonny.blogg.se/
Skrivet av: Anonym

Vad har hänt med uppdateringen?? :(

2011-06-08 @ 23:32:02

Namn:
Kom ihåg

E-mail: (publiceras inte)


Din blogg/hemsida:


Din kommentar: